Australië deel 2

13 december 2014 - Brisbane, Australië

HEY MATE!! HOW YOURR DOINGG?!!  Dit is de standaard openingszin van elke Australiër, ook al kom je diegene op straat tegen terwijl je hem niet kent. Haha, beetje raar in het begin, maar nu weten we dat het gewoon ‘hallo!’ betekend. Iedereen is hier echt overdreven aardig!

We hebben de afgelopen dagen weer veel mooie dingen gezien. We zijn bijna elke dag druk met van alles, zoals: camper opruimen, bedenken wat we gaan eten, boodschappen doen, ijs halen voor in de koelbox, wasjes draaien, douchen, wandelen, stukje rijden, watermeloen en mango bij een kraampje langs de weg kopen (zie foto), een koala aaien (zie foto), even zwemmen, boekje lezen, bedenken waar we morgen heen gaan, vogeltjes eten geven (zie foto), koken in de gezamenlijke keuken (zie foto) of ergens buiten op ons kleine pitje, afwassen, camper nog een keer opruimen, nog een keer douchen èn de dag is alweer voorbij! Jaaa het leven van een reiziger is best wel zwaar.. haha! ;)

Snorkelen in de great barrier reef!

Vanaf Port Douglas gingen we de great barrier reef verkennen, de mooiste plek om dit te doen, schijnt. Wanneer er door de crew van de boot wordt omgeroepen dat er nog wel eens wat mensen zeeziek konden worden, voelt Chanel zich al snel aangesproken. 2 reistabletjes mochten niet helpen. 5 minuten voor aankomst wordt het kotszakje gevuld.

Eenmaal midden op zee een korte instructie, stingersuits aan, duikbril op en gaan! Wouw, wat een wereld daar onder water. Echt onbeschrijfelijk. Prachtige kleuren die met een camera niet vast te leggen zijn. Super veel mooie vissen en koraal. De gids gaf een rondleiding over een stukje rif en we hebben een zeekomkommer en stukjes koraal vast gehouden. Heel gaaf!

Whitsunday Islands

Binnen een paar dagen en heel wat kilometers zijn we aangekomen in Arlie Beach, de opstapplaats om de Whitsunday Islands te bezoeken. De Whithsunday Islands is een eilandengroep met super mooie stranden. We hebben een boottocht besproken die ons dit moois laat zien. Na een uur varen (nu gelukkig niet zeeziek) komen we aan op één van de eilanden. Dit moet wel het mooiste strand van de wereld zijn! (Whitehaven beach). Dit is één van de witste stranden van de wereld, PRACHTIG! (zie foto’s). Kasper heeft aan zijn toerkluppie beloofd wat van het zand mee te nemen, en heeft dit ook gedaan.

Frazer Island

Een paar honderd kilometer verderop zijn we aangekomen bij Rainbowbeach, een klein plaatsje wat bekend staat als opstapplaats om “Frazer Island” te bekijken. We hebben net de Whitsundays gezien, dus lijkt het ons overbodig een boottocht naar dit eiland te boeken (is namelijk minder mooi). We staan op een hele mooie camping in de duinen, bijna op het strand. ‘S avonds zitten we rond een kampvuur en komen we aan de praat met een paar locals. Ze bieden ons aan om de volgende dag met hun 4x4 over het strand te crossen en de omgeving te bekijken. Zo’n aanbod kunnen we natuurlijk niet afslaan. Heel gaaf om over het strand te rijden! In het water zagen we nog een enorme zeeschildpad en later een dode op het strand. De locals wilden geen geld aannemen (No worries man!), dus hebben wij ze getrakteerd op aussie pie, Mmm! Aan het einde van de dag kregen we een dikke knuffel en een paar eigen gebakken koekjes. Wat een toppers!

Brisbane en omstreken

Zondag zijn we naar de Australian Zoo (Steve Irwin Zoo) geweest. Een prachtige dierentuin in een subtropische omgeving. ‘S middags was er een show met krokodillen en veel soorten vogels die een meter boven je hoofd vliegen, wat een show! We hebben op straat al veel leguanen zien lopen, maar in de dierentuin liepen ze echt overal!

Maandag zijn we naar Brisbane geweest. Een grote stad waar we lekker geshopt hebben en sushi hebben gegeten (er zijn hier bijna meer aziaten dan australiërs, vandaar de sushi). Na een dag in Brisbane zijn we doorgereden naar de Gold Coast. Een super toeristische en belachelijk duur gebied. Leuk om even gezien te hebben en er even te zwemmen, maar snel weer door naar een ander plaatsje. (Boven Brisbane kan weer in de zee gezwommen worden zonder stingersuit, hier is namelijk een koelere zeestroming. Heel koud!)

We hebben alle weertypes volgens mij al wel gehad. In het begin heeel warm en vochtig, tot storm en onweer, heel erg harde wind en kou. Maar over het algemeen is het super lekker weer!

We gaan nu snel weer verder om de waterfall-way te bekijken.

En nog bedankt voor alle lieve reacties! Super leuk om van iedereen wat te horen!!

1. Jeffry en Astrid:
    13 december 2014
    Wauw klinkt super alleen! Gave foto's! Wij kijken uit naar volgend verhaal. Have fun!
  2. Rianne:
    13 december 2014
    Wat een jaloers makend verhaal en mooie foto's !! Wat fijn dat jullie zoveel mooie dingen zien maar ook zulke " mooie" mensen ontmoeten. Geniet er van,ben alweer benieuwd naar het volgend verhaal. Groeten !!
  3. Herma Petter:
    13 december 2014
    Wat een gaaf avontuur!!! Je maakt ons helemaal jaloers! We kijken uit naar het volgende verhaal! Groetjes Ronald en Herma
  4. Jan en Jenny:
    13 december 2014
    Wat hebben jullie al wat gezien en beleeft zeg, geweldig om te lezen.Heel veel plezier verder en goede reis.Grt Jan en Jenny B
  5. Emmelie:
    Lieverds!

Heerlijk verhaaltje! Tof dat je met locals op pad bent geweest!!! Super tof!
    Stranden zien er ook prachtig uit hoor! Fijn!

Liefs Coen en Emmelie
  6. Gerrit en Erna:
    13 december 2014
    Ja en dan zitten we hier in de sombere, grijze dagen voor kerst!
    Ach, dat heeft ook wel wat! Bij de kerstboom en de kaarsjes aan.
    Mooi verhaal en de foto´s zien er allemaal super uit.
    We hebben het echt met jullie te doen hoe zwaar jullie het soms hebben als reizigers, haha!
    Liefs Gerrit & Erna
  7. Iwan en Ellen:
    13 december 2014
    Super mooi verhaal weer!! Fijn dat jullie het zo mooi hebben daar, ook al is het soms zwaar hihihi. Mooie reis verder en we zijn nieuwsgierig naar jullie volgende verhaal. X
    Groeten Iwan en Ellen.
  8. Gezinus en Joke Holtvoort:
    13 december 2014
    Wat een mooi verhaal en super leuke foto's.
    Nog heel veel plezier.
    Groeten, Gezinus en Joke.
  9. Giny en Henny:
    13 december 2014
    Geweldig Chanel en Kasper, leuk om te lezen en mooie foto,s. Nog veel plezier en fijne kerstdagen en een mooie jaarwisseling. Groetjes.
  10. Joke:
    13 december 2014
    Zo te lezen, en te zien aan de foto's, valt dat "zware" wel heel erg mee en genieten jullie er goed van, en gelijk hebben jullie.
    Heel veel plezier en doe maar gauw weer zo'n leuk verslag en foto's, kunnen wij op afstand mee genieten.
    Groetjes Paul en Joke
  11. Henrie, Henriet, Joran en Isa:
    13 december 2014
    Super om jullie verhalen te lezen en veel plezier verder in het mooie Australië.

Groetjes Henrie, Henriet, Joran en Isa.
  12. Harco, Judith en Jens:
    13 december 2014
    Wat een mooi verhaal hebben jullie geschreven zeg, en prachtige foto's!! Wat zien jullie ontzettend veel, wat een avontuur!! Mooi dat jullie ons op afstand mee laten genieten!! Succes met het zware leventje.....!!
  13. Jeanet en Bert:
    Heey Chanel en kasper,

Super mooi om weer een paar super mooie foto's te zien en jullie verhaal te lezen. Klopt het een beetje met "mijn reisboekje" ....haha.
    Hoor van je moeder ook wel de verhalen maar dit is voor ons leuker. Heel veel plezier nog met jullie "zware" reis ...waar vieren jullie witte kerst? (wit strand..) en daarna op naar het vuurwerk in Sydney.... Geniet!!!!!
    Groetjes Bert, Jeanet en Ilona
  14. Bernadet:
    25 december 2014
    Hoi Chanel en Kasper, vanuit een druilerig Oldenzaal wensen wij jullie zonnige kerstdagen. Dat moet vast lukken als ik zo de foto's zie. Mooi hoor, geniet ervan en blijf vooral veel mooie foto's maken.
    Groetjes André Terry , Manon, Emmy en Bernadet
  15. De koggels:
    31 december 2014
    Hallo,wij willen jullie vanaf hier een geweldig mooie jaarwisseling toe wensen en alle goeds voor 2015!geniet van alles wat jullie nog meemaken,kunnen wij ook af en toe meegenieten via jullie mooie verhalen en foto,s! groeten van ons allemaal!
  16. Jeanet en Bert:
    15 januari 2015
    Inmiddels in Nieuw-Zeeland aangekomen?
    Heel veel plezier met jullie volgende trip.
    Laten jullie nog eens van jullie horen en zien?
    Wij zijn zeer benieuwd naar jullie avonturen!
    Groetjes Bert, Jeanet en Ilona
  17. Kasper en Chanel:
    16 januari 2015
    Hee Bert, Jeanet en Ilona, dat is toevallig, we zijn net met het verslag bezig! Hopelijk kunnen we die zo uploaden!