Maleisië en Thailand

4 april 2015 - Melaka, Maleisië

Maleisië en Thailand

Nog maar 20 dagen en dan moeten we alweer naar huis. We komen echt tijd tekort en willen nog wel een paar maanden reizen, maar helaas.. Natuurlijk hebben we wel zin om jullie weer te zien!

We zijn op dit moment in Cambodja en al onderweg naar Vietnam, maar nu eerst  nog een reisverslag van Maleisië en Thailand:

Na Singapore zijn we met de bus naar Maleisië gegaan. (Op die dag waren we precies 5 jaar bij elkaar!) Eenmaal aangekomen in Maleisië (Melaka) werden we meteen door de eigenaar van het hostel naar buiten gesleurd om een fietstocht te doen. Achja waarom ook niet! Melaka wordt ook wel het Venetië van Azië genoemd. Erg leuk om dit op de fiets te bekijken! We kwamen er achter dat je hier lychee wodka voor 3 euro per liter kon kopen, waardoor we een paar gezellige avonden hebben gehad met een paar andere backpackers.

We zijn één dag in Kuala Lumpur geweest en hebben natuurlijk de Petronas towers bekeken (zie foto). De volgende dag door naar Cameron Higlands. We verbleven in een hostel (bedankt voor de tip Geanne!) met gezellig mensen en zijn samen naar de theeplantages geweest (zie foto). Heerlijke thee gedronken, een thee fabriek bezocht en bekeken hoe de lokale bevolking de thee oogst. Hier ook de eerste ervaring met liften opgedaan (zie foto). Zo leuk om te doen!

Na het bezoek aan de Cameron Highlands gingen we door naar de Taman Negara, het oudste oerwoud ter wereld (40 miljoen jaar oud). ‘s Ochtens de bus gepakt die ons bij het hostel ophaalde en ons bij de boot (grote kano met buitenboordmotor) afzette. Prachtige ervaring om (3 uur lang) vanuit de kano de apen, wilde zwijnen, prachtige gekleurde vogeltjes en buffels langs de waterkant te zien. Hier hebben we een mooie wandeling door het oerwoud gemaakt en ‘s avonds in het donker hebben we nog een tocht gedaan waarbij we op zoek gingen naar schorpioenen, vogelspinnen, wandelende takken en slangen, gaaf!

Het toch iets wat primitieve leven in het oerwoud hebben we verruild voor Penang. Een stad, onder handen genomen door internationale kunstenaars, die door de hele stad op willekeurige plekken kunst op de muren hebben geschilderd. ‘s Avonds zitten we bij locals een biertje te drinken. De ratten liepen werkelijk twee meter bij je vandaan, maar de locals deden hier weinig op uit, dus zullen ze wel weinig kwaad kunnen doen, BAH! Het hotel wat we die avond hebben ziet er al een beetje luguber uit, maar het is erg goedkoop, dus we geven het een kans. Na 5 minuten slapen kruipt er al een mega kakkerlak over Kasper zijn hand, we besluiten midden in de nacht toch maar een ander hostel op te zoeken, alweer BAH!

Door naar Lankawi, een prachtig eiland in het noord-westen van Maleisië. De dag dat we aankwamen was Chanel helaas ziekjes en hebben we lekker in een hangmatje gelegen. De volgende dag met een motortje het eiland verkend, watervallen bezocht en stiekem op het perfect aangeharkte strand van een mooi resort gelegen. Gewoon heerlijk!

Maleisië was super! De mensen zijn erg aardig en kunnen goed Engels. Na 12 dagen Maleisië moeten we helaas alweer weg.

Thailand

En dan op naar Thailand! Eerst naar Koh Phi Phi, wauuw! Prachtig bounty eiland wat overgenomen is door feestgangers. Het eiland is klein en behalve enkele brommertjes is hier geen gemotoriseerd verkeer. Een vriend die we in de Cameron Highlands al ontmoet hebben komen we hier weer tegen en met nog een paar medereizigers hebben we een super gezellig team om het nachtleven te ontdekken. ‘s Avonds wordt hier niet uit glazen gedronken maar uit emmers (geen grapje) en dat hebben we geweten! ;) de volgende dag met een lichte kater het eiland verkend. Ondanks dat het druk is bij het strand in het centrum, nemen niet veel reizigers de moeite om naar een strand een kilometer verderop te lopen. Wat een prachtig strand, misschien wel de mooiste tot nu toe!

Door naar het volgende eiland: Koh Samui!

We sliepen in een bungalowtje op het strand, heerlijk! Meteen een motor gehuurd en het eiland bekeken. ’s Avonds naar de nightmarket en een leuk enkelbandje van schelpjes van het strand in Koh Samui gekocht. We zijn hier 3 nachten gebleven en hebben lekker op het strand gelegen, in slaap gevallen en pas wakker worden als de zon bijna onder is, heerlijk! ’s Ochtends op zoek naar ons ontbijtje komen we langs een Franse bakker. Hier een heerlijk stokbroodje en croissantjes met Nutella gegeten (ja Kasper heeft altijd een pot Nutella bij zich haha).

Op naar Chiang Mai! 22 uur in de bus, boot, bus, nachttrein naar Bangkok en dagtrein naar Chiang Mai pff. Duurt even! Eenmaal in Chiang Mai hebben we vrienden van Kasper opgezocht die daar toevallig ook waren. Gezellige jongens waarmee we Chiang Mai, Pai en Chiang rai hebben bekeken. In Chiang Mai hebben we een kookcursus gedaan. Erg leuk en heeel lekker! Met een lokale gids eerst op de markt het eten bij elkaar gezocht en ‘s avonds klaarmaken en opeten. Als we thuis zijn gaan we sowieso proberen om deze Thaise gerechten te maken. We zijn ook naar een 3D museum geweest, grappig! (zie foto’s) In Chiang Mai hebben we de lekkerste smoothie ever gehad: Spinazie, passievrucht, lemongrass en nog veel meer lekkere en gezonde dingen Mmm!

Na Chiang Mai zijn we naar Pai gegaan, een dorpje waar eigenlijk niet veel te doen is maar waar we het super gezellig hebben gehad met een groep backpackers. Chanel was helaas (alweer) een dag ziek dus ging Kasper met de jongens op een motor Pai verkennen.  ’s Avonds was er een barman die gitaar speelde bij een kampvuur, perfect!

Onze laatste bestemming in Thailand was Chiang Rai. Natuurlijk weer een motor gehuurd en hebben we de witte tempel en het zwarte huis bekeken. Mooi! maar we moeten weer snel door naar Cambodja!

Misschien een beetje een kort verslag van twee landen, maar verslag schrijven tijdens het reizen is gewoon niet ons sterkste punt. De rest van de verhalen horen jullie wel als we weer thuis zijn!

1. Rosan:
    4 april 2015
    Weer een super verslag! En wat een prachtige foto's!
    Ben benieuwd naar jullie kookkunsten als jullie weer thuis zijn!
    Tot over 3 weken!
    Dikke kus xxx
  2. Gerrit en Erna:
    4 april 2015
    Ondanks dat het niet jullie ding is, toch weer een heel mooi verhaal. Het eten op Bali is ons goed bevallen, dus we kunnen niet wachten tot we het hier voorgeschoteld krijgen! Wij kunnen ook niet wachten tot jullie er weer zijn, maar gunnen jullie nog een hele mooie tijd in Vietnam en Bangkok. xxxx
  3. Gezinus en Joke Holtvoort:
    4 april 2015
    Ben er weer even voor gaan zitten. Wat een mooi verhaal en
    mooie foto's. Geniet nog maar lekker!!
    Groeten, Gezinus en Joke.
  4. Jeanet en Bert:
    Heey, Chanel en Kasper.

Super mooi verhaal en foto's weer! Van Maleisië komen verschillende plekken bekend voor. Michel en Melanie zijn daar ook geweest. Geniet nog van jullie laatste weken. We zijn benieuwd naar alle verhalen van jullie belevenissen ;-)
    Groetjes uit Witharen

Ps. niet goed opgelet reactie onder foto gezet1
  5. Giny en Henny:
    24 april 2015
    Wat een mooie fotos en wat een verhalen, en nu weer terug in Nederland, zal even wennen zijn.Jullie hebben wat moois om op terug te kijken.