Australië deel 1

26 november 2014 - Port Douglas, Australië

Heenreis

Afgelopen donderdag hebben Gerrit, Erna, Paul, Joke, Jos, Rosan, Emmelie, John, Raël, Bryan en Anja ons uitgezwaaid op Schiphol. Super lief dat jullie er allemaal waren!

Wij geven toe, bij vorige vakanties hebben we niet altijd voorop gelopen als de juiste gate gevonden moest worden, dus is het een beetje zoeken naar de incheckbalie en gate (de wereldreizigers ;) ). Gelukkig spreekt alles voor zich!

Eenmaal aangekomen op onze eerste bestemming, Dubai, hadden we een leuke meevaller. Bij de McDonald’s hadden we al een week niet gegeten, dus wij als echte avonturiers wagen zich aan een buitenlandse McDonald’s. Terwijl we in de rij staan wuift een man naar ons. Hij heeft vouchers voor GRATIS eten en drinken! (die hij niet meer op kon maken, omdat hij weg moest van het vliegveld) Twee volledige maaltijden, zomaar! Wij als Nederlanders zijn natuurlijk blij met gratis dingen ;).

Na 23 uur vliegen zijn we dan eindelijk in AUSTRALIË! Een nachtjes geslapen in Brisbane en meteen weer doorgevlogen naar Cairns. Daar konden we onze campervan ophalen, waar we 7 weken mee gaan rondrijden.

1e nacht in de campervan

Onze eerste nacht was een ramp! Haha! Begint lekker.. We bleven een nachtje met de campervan in de Daintree Rainforest (een afgelegen regenwoud). Het was super vroeg donker, het was super vochtig en KNETTERS warm! En dan heb ik het nog niet eens over de vogelspinnen in de wc en in de auto van onze buren, mega ratten die onder de campervan doorliepen en een soort grote hagedis (1,5 meter+, zie foto). Gelukkig was de overnachting het dubbel en dwars waard: mooie stranden (zie foto’s), mooie wandelingen door het tropische regenwoud en lekker gezwommen in het Mossman national park (ongeveer enige plek waar je kan zwemmen zonder dat je wordt aangevallen door kwallen en krokodillen).

Nu staan we op een camping in Port Douglas en hebben een relax dagje. Net geskypt met Emmelie :D Ze vertelde ons dat er op de usb-stick, die ze ons heeft meegegeven, allemaal filmpjes staan van vrienden die een berichtje inspreken voor ons. Lieeeef! Bedankt allemaal!!

We gaan morgen snorkelen in de Great Barrier Reef :D

Daaaag! Liefs Kasper en Chanel

1. Joke:
    Ha Chanel en Kas,
    Dat ziet er goed uit, leuke foto's!
    Groetjes Paul en Joke
  2. Geanne Heldoorn:
    Heee reizigers!

Klinkt allemaal al SUPER! :-) Alleen al de foto's zijn erg mooi om te zien, laat staan in het echt. Veel plezier morgen met het snorkelen!

Geniet samen!
    Xx
  3. Herma Petter:
    Hè Hallo luitjes!!

Wat een mooie foto's je wordt er een beetje jaloers van. Maar geniet er lekker van!

Groetjes
  4. Emmelie:
    26 november 2014
    Oooooh wat een mega jaloers makende foto's..
    Leuk verhaal!!
    Op naar de volgende!!

Kus!
  5. Raël:
    26 november 2014
    Joepieeeeee! Een reisverslag van jullie!! Werd vannacht wakker van het mailtje en was gelijk helemaal hyperdepieper. Wat ontzettend super allemachtig gaaf allemaal en wat een plaatjes zeg... Enjoy! Dikke kus van mij!
  6. Gerjan Gerrits:
    26 november 2014
    Gaaf man! Ziet er goed uit!
    Word ik wel jaloers van :P
    Veel plezier!!
  7. Jeanet en Bert:
    29 november 2014
    Heey Chanel en Kasper,

Fijn dat jullie goed zijn overgekomen en eindelijk onderweg zijn met jullie reis. Het ziet er allemaal super uit.
    Zijn benieuwd naar jullie volgende verhaal en foto's.
    Net terug uit Parijs! Was ook super mooi!
    Groetjes Bert en Jeanet
  8. Susan Sprenkelder:
    1 december 2014
    Hallo Chanel en Kasper,
    Wat leuk om jullie eerste reisverhaal te lezen! En grappig dat jullie op het vliegveld in Dubai ook bij de Mc Donalds hebben gegeten..daar heb ik ook gezeten.. en heel wat uurtjes daar op het vliegveld doorgebracht. Nou heel veel plezier in Aussie! Lekker rondtoeren in jullie camper! Supermooie foto's hoor! Groetjes vanuit Beilen, Susan
  9. Ada van der kolk:
    5 december 2014
    Hallo Chanel en Kasper,
    Schitterende foto's en wat al een ervaringen die eerste weken,
    Ga maar genieten van het warme weer, het is hier op dit moment gewoon.....Koud!! Ik blijf jullie volgen! Ada
  10. Giny en Henny:
    5 december 2014
    Hoi Chanel en Kasper, beetje laat, maar kan nog wel toch? Fijne en mooie reis toegewenst en maak maar veel mooie foto,s, dan genieten wij ook mee. Groetjes!